Hogyan tehetjük otthonunkat okosotthonná apró lépésekben?

Okosotthon Blog

Okosotthon Blog

Kihívások Sonoff okoseszközök WiFi-re kapcsolásakor WiFi repeater esetén

2019. március 19. - OkosOtthonBolt

 

A mai blogbejegyzés apropóját egy kedves ügyfelünk minapi problémája adta, aki Sonoff S20 okoskonnektorának WiFi-re kapcsolásával és a mobiltelefonnal való párosításával küzdött hosszabban. Szeretnénk veletek megosztani veleek az ő problémáját és a megoldást is, hátha másoknak tudunk ezzel segíteni.

Ügyfelünk egy emeletes családi házban él, és már használt otthon egy S20 okoskonnektort egy keringetőszivattyú vezérlésére. Az előző konnektor konfigurálásával nem volt gondja, a most vásárolt második konnektor azonban minden látható ok nélkül nem volt hajlandó csatlakozni a WiFi hálózatra. Mivel már egy okoskonnektora működött már otthon gond nélkül, így a WiFi router nem szerepelt a főbb gyanúsítottak listáján.

A Sonoff márka azonban híres az erős hardveréről, a stabil működéséről és a kis hibaarányról, így legelsősorban nem az eszközt, hanem mégis egy WiFi-s környezeti tényezőt gyanítottunk a probléma háttérében.

Azt tanácsoltuk, hogy a mobiltelefonnal való párosításkor a WiFi-s beállításhoz az otthoni WiFi router helyett próbálja meg ügyfelünk egy másik(mobil internetkapcsolattal rendelkező) okostelefon WiFi HotSpot-jára csatlakoztatni az okoskonnektort, hogy a router-rel kapcsolatos problémákat kizárjuk a hibalehetőségek közül. A kapcsolat a másik mobiltelefon WiFi HotSpot-jára már sikeresen létrejött, és ügyfelünk – biztos ami biztos – telepített is egy firmware frissítést az okoskonnektorra, hátha egy régi szoftververzió okozta csak a problémát.

A konnektor tehát párosult egy másik telefon WiFi HotSpot-jával, az S20-as megjelent az eWeLink app-ban és az app-ban frissítésre került az alapszoftvere. Ügyfelünk ezután újraindította a konfigurációs folyamatot az otthoni router-re való átállításhoz, de az otthoni WiFi-re továbbra sem kapcsolódott fel a konnektor.

A konnektort viszont ezzel ki tudta legalább zárni a hibaokok közül.

A router közelében történt a konfigurálás, így WiFi vételi probléma sem lehetett a kapcsolódási hiba oka. Ügyfelünk ekkor próba-szerencse alapon odavitte az új konnektort, ahol a régi is működik, kihúzta a régi konnektort és az újat bedugta a helyére ugyanabba a konnektorba.

Tádááámmmm, az új konnektor ekkor felkapcsolódott az otthoni WiFi router-re. 

 

 

A problémát természetesen nem egy varázs-konnektoraljzat oldotta meg, és a megoldásnak nincs köze ahhoz sem, hogy a konnektorból kihúzott másik S20 konnektor így már nem volt fent a hálózaton, csak az új.

A kapcsolódási problémát az okozta, hogy a családi házban az egyenletes WiFi vétel érdekében WiFi Repeater, avagy WiFi jelerősítő működött, mely felállásban több külön eszköz szolgáltatta a WiFi-kapcsolatot. Külön eszközök, ám azonos WiFi SSID-vel.

A jelerősítők egyik ígérete, hogy azonos SSID használatával teljesen transzparensen és automatikusan elérhető a WiFi-s otthoni eszközönek az internet. bármelyik eszköz hatósugarán belül is legyenek, nem mindig teljesül azonban a tapasztalatok szerint maradéktalanul. Nem ez az első eset, hogy ilyen problémáról értesülünk, hogy egyes márkájú (nem minden) WiFi jelismétlők esetén a WiFi-s eszközök átjárása az “ismételt hálózat” felé nem problémamentes.

Az történt tehát, hogy a Sonoff eszköz beállításakor az eWeLink app-ban automatikusan a telefon-ban használt WiFi kapcsolat paraméterei kerültek rögzítésre, azonban a Sonoff S20 okoskonnektor egy olyan konnektorba lett dugva, ahol viszont már egy másik WiFi repeater jele erősebb volt, és a konnektor egy másik WiFi repeater-re próbált csatlakozni. Bár az azonos SSID miatt azt feltételezzük, hogy ez automatikusan működni fog, ez a jelek szerint mégsem működik jól minden esetben. 

Ennek elkerülésére érdemes az okoskonnektor telefonnal párosítása és WiFi konfigurálása előtt:

  1. a telefont az okoseszköz közvetlen közelébe helyezni, hogy minél nagyobb eséllyel ugyanahhoz a routerhez/jelismétlőhöz csatlakozzanak,
  2. a telefon WiFi kapcsolatát kikapcsolni, majd újra bekapcsolni (annak érdekében, hogy az aktív WiFi kapcsolat is az adott helyen legerősebb router-hez/repeater-hez jöjjön létre),
  3. majd elindítani az eWeLink app-ban a párosítást és WiFi konfigurálást.

A fentiek természetesen nem csak S20 WiFi-s okoskonnektor kapcsolódási problémája esetén érvényes, hanem Sonoff T1 WiFi-s villanykapcsolóvagy Sonoff WiFi-s kapcsolórelé -esetén is előfordulhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://okosotthonom.blog.hu/api/trackback/id/tr4914799316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása