Hogyan tehetjük otthonunkat okosotthonná apró lépésekben?

Okosotthon Blog

Okosotthon Blog

Elromlott az időrelés lépcsővilágításom. Így oldottam meg egyszerűen Sonoff RF okosrelével és a Sonoff T1 vezetéknélküli kapcsolóval!

2018. december 18. - OkosOtthonBolt

A mai blog egy friss személyes okosrelés élményemről számol be. Tizenpár év működés után pár hete megadta magát a ház bejáratához vezető lépcsőket megvilágító kültéri lámpák vezérlése. A mai blogban elmesélem, hogy hogyan javítottam meg és váltottam ki a hagyományos megoldást Sonoff okosrelével és Sonoff okoskapcsolóval.

A kinti világítás mindig is kétféle módon volt kapcsolható: egy előszobai kapcsolóról fixen fel vagy le lehetett kapcsolni a világítást, az épületen kívül pedig billenőkapcsolókkal (időrelével kombinált relékkel) lehetett 3-4 percre felkapcsolni a lámpákat, így a világítás aztán magától lekapcsolt.

Nos, az időrelés rész halt most meg, és bár a lámpa 3-4 perc után lekapcsolt, de utána azonnal ismét felkapcsolt, és így ment ez végtelen ciklusban. Hogy a villanyszámla ne szálljon el, átmenetileg lekapcsoltam a biztosítékot, de a család érthető módon rosszul viselte, hogy sötét van a bejárati ajtónál és az előszobában is, mivel közös volt a biztosíték. Némi házastársi nyomásgyakorlás után egy szombat délután nekiálltam megszerelni.

Miután a biztosítéktáblánál feltártam a relét és az időrelét, és 1 óra alatt kibogoztam, hogy melyik vezeték megy a lámpákhoz és melyik a kapcsolókhoz, nekiláthattam az új bekötésnek.

Sonoff RF okos kapcsolórelét választottam relének, mivel ez alkalmas arra is, hogy a világítást a 4 gombos kis Sonoff távirányítóval a kocsiból kapcsoljam, amikor hazaérek, illetve az RF modulnak köszönhetően a lámpák kapcsolását a ház különböző részeiből a Sonoff T1 vezetéknélküli fali kapcsolóval vezetékezés nélkül is meg tudom oldani.

(Na és persze az ingyenes eWeLink app-ban, mint minden már Sonoff relé is, a Sonoff RF is beállítható időzített kapcsolásra, és távolról az app-ból is fel-lekapcsolható a relé.

 

 

Az új bekötésben (is) párhuzamosan kötöttem a benti fix kapcsolóval a relét, így a kapcsolóval fixen továbbra is kapcsolható maradt a világítás, a Sonoff eszközökkel pedig megoldottam a kinti időzítéses kapcsolást.

Hogy ne kelljen a Sonoff RF-re ráforrasztani a mostani billenőkapcsolót, a kinti billenőkapcsolót lecseréltem egy Sonoff T1 vezetéknélküli fali kapcsolóra, amit összepárosítottam 10 másodperc alatt a Sonoff RF relével. Majd felszereltem a falra kint (de esőtől védett, fedett helyre) a korábbi hagyományos billenőkapcsoló helyére egy Sonoff T1 RF-es, vezeték nélküli érintőkapcsolót, melyet szintén pár másodperc alatt párosítottam a Sonoff RF relével.

 

Utolsó lépésben a Sonoff RF relé beállításai között az APP-ban beállítottam, hogy a relé minden felkapcsolást követően 3 perc után kapcsoljon le, így külön időrelé nélkül is meg tudtam oldani az időzített lekapcsolást. Az időzítés ideje az app-ban fél másodperc és 1 óra között állítható, így később bármikor módosítani tudom egyszerűen a most 3 percre (az APP-ban 180000 ms-ban megadott) időzített lekapcsolást.

 

 

 

 

 

 

A dolog eredményképpen a kulcscsomómra tett kis távirányítóval már az udvarba érve fel tudom kapcsolni a lámpákat, és tetszőleges helyre tudok telepíteni vezetékezés nélkül (az RF hatótávján belül) fizikai kapcsolókat is.

A bejegyzés trackback címe:

https://okosotthonom.blog.hu/api/trackback/id/tr6814799300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása